Blog Profesia.sk
Čvn
26

10 věcí, které udělat, abyste o dovolené nemysleli na práci

Autor: | Kategorie: Pracovní život, Všeobecné |
10 věcí, které udělat, abyste o dovolené nemysleli na práci
Během dovolené by člověk neměl pracovat. Tyto dny slouží k odpočinku, ne ke sledování mobilu nebo e-mailu. Někdy je však těžké se od všech pracovních povinností na pár dní oprostit. Existuje ale postup, který by vám v tom měl pomoct. V čem spočívá?

Největším předpokladem klidného prožití dovolené, je celoroční údržba rovnováhy mezi prací a volným časem, neboli work-life balance. Kdo je zahlcen úkoly, které mu neustále přetékají mimo pracovní dobu, bude obtížněji odjíždět na dovolenou s čistou hlavou. Ale ať už jste workoholici, či mistři work-life rovnováhy, pro opravdový odpočinek na dovolené se řiďte několika jednoduchými radami.

Desatero úkonů před dovolenou

  1. V dostatečném předstihu informujte o termínu své dovolené kolegy, případně zákazníky či dodavatele. Informovat šéfa je samozřejmostí, ostatně bez jeho svolení byste si volno vůbec nemohli vzít. 
  2. S termínem své dovolené se už pár týdnů před odjezdem připomínejte. Zvlášť na poradách, kde se začínají plánovat nové projekty a rozdávat nové úkoly.
  3. Snažte se před odjezdem dokončit co nejvíc věcí a nové nerozjíždět. 
  4. Sepište si, které záležitosti zůstanou rozdělané i během vaší nepřítomnosti. Když si k tomu poznamenáte, kdo je za vás bude mít na starosti, usnadníte si návrat do pracovního procesu. Lehce se pak dotyčného zeptáte na poslední vývoj. 

TIP: Líbilo by se vám pracovat v zahraničí? Podívejte se, co je potřeba před odjezdem za prací mimo ČR udělat

  1. Rozhodněte, který kolega za vás může převzít jakou agendu. Každého dostatečně informujte, zajistěte mu například přístupová hesla do systémů a vysvětlete, jaké úkoly lze v době vaší nepřítomnosti očekávat. A také s kým je může případně konzultovat.
  2. Určete si předem, kdo z kolegů vám může telefonovat a v jakých případech. Tento člověk by měl být natolik schopný a rozumný, aby vám volal jen v nejnutnějších případech.
  3. Nastavte si automatickou e-mailovou odpověď s doporučením, na koho se obracet. 
  4. Máte-li hodně telefonických hovorů, nastavte si také hlasovou schránku. I tam nalezne volající zprávu o vaší nepřítomnosti a informaci, koho místo vás kontaktovat. 
  5. Automatickou odpověď o své nepřítomnosti si nechejte nastavenou o den déle. Je to takový malý trik. Umožní vám to vyřídit nejnutnější věci hned první den bez toho, aby vás ostatní začali okamžitě nahánět. 
  6. Neplánujte si po návratu hned od rána jednu schůzku za druhou. Dejte si čas, abyste se zorientovali v tom, co se v práci dělo, a byli tak na setkáních v obraze. Zvlášť s nadřízenými je dobré naplánovat si meeting třeba až na druhý nebo třetí den po návratu. Když to počkalo dva týdny, den dva už se to nezblázní.

Chcete lepší práci? Podívejte se na Profesia.cz, kde jsou místa napříč Českem. 

Vyhledávání

Kategorie

Facebook