Pokud jste si mezi inzeráty vybrali pracovní nabídku, která vás oslovila, můžete udělat poměrně dost pro to, abyste ve výběrovém řízení uspěli. Mnoho důležitých informací a záchytných bodů pro vaši reakci najdete přímo v pracovní nabídce.
Komunikace s potenciálním zaměstnavatelem se neomezuje pouze na dokumenty, které zašlete na e-mail personálního oddělení. Zkontrolujte svou digitální stopu, zadejte své jméno do vyhledávačů a zkontrolujte, jak působíte na sociálních sítích. Je důležité, abyste se za svoje vystupování v celém výběrovém řízení mohli postavit. To zvýší vaše sebevědomí a šance na úspěch.
Dobrou společnost poznáte podle jasné a srozumitelné komunikace. Už z nabídky práce můžete vycítit, jakým tónem je napsaná a jestli si odpovědné osoby daly záležet na tom, aby obsahovala všechny informace, které potřebujete k rozhodnutí. Působí na vás nabídka práce spíše jako návrh na nalezení oboustranně výhodné dohody nebo jako seznam jednostranných požadavků?
Inzerát dobré firmy totiž obsahuje nejen zákonné minimum, název pozice a požadavky, ale také jasně prezentuje firmu a její hodnoty, podrobně popisuje, co vlastně budete na konkrétní pozici dělat a definuje ideálního kandidáta. Nemusíte si nic domýšlet a už od začátku víte, s kým a s jakými očekáváními máte tu čest. Také víte, zda souzníte s hodnotami a ideovým zaměřením společnosti nebo zda od začátku cítíte, že byste si nerozuměli.
Firmy, které jsou pro zaměstnance a uchazeče atraktivní, jsou především ty, které systematicky budují svou „značku zaměstnavatele“ neboli „employer brand“. Jedná se soubor takových kroků, které se zaměřují na spokojenost, vzdělávání a kariérní rozvoj zaměstnanců a zároveň komunikaci těchto hodnot navenek. Pokud si společnost vybuduje image atraktivního zaměstnavatele, je pravděpodobnější, že přirozeně přiláká talenty a kvalitní pracovní sílu.
Nemusí jít jen o zaměstnavatele známé na národní nebo mezinárodní úrovni – dobrou značku může mít i lokální podnik ve vašem městě, o kterém víte, že má spokojené zaměstnance a dokážete si představit, že byste mohli být jedním z nich.
Aby firmy zvýšily svou atraktivitu pro potenciální zaměstnance, musí především dobře komunikovat. V těchto případech víte, že jste na správné adrese:
U dobrého zaměstnavatele víte v každé fázi výběrového řízení, na čem jste. Nenechává vás tak v nejistotě. Chápe, že důležitý je nejen pracovní, ale také potenciální pracovní vztah. Na každé jeho straně jsou lidé. Životního partnera si vybíráme tak, aby nám spolu bylo dobře. V případě pracovního partnerství tomu není jinak.